Baza wiedzy

post

FORMA PO czterdziestce

Dbanie o formę fizyczną to jeden z kluczowych czynników wpływających na zdrowie i dobre samopoczucie – szczególnie po 40. czy 50. roku życia, gdy ryzyko różnych dolegliwości wzrasta. Problemy z prostatą częściej dotykają mężczyzn otyłych i prowadzących siedzący tryb życia. To nie jedyny powód, dla którego warto podejmować aktywność w każdym wieku. Jak niewielkim wysiłkiem zadbać o sprawne i zdrowe ciało?

Sposobów na ruch jest nieskończenie wiele – wszystko zależy od Twoich możliwości i preferencji. My wybraliśmy kilka najprostszych ćwiczeń, które wykonać można w domu, w każdej niemal chwili i bez użycia przyrządów. W połączeniu z jakimkolwiek wysiłkiem szybko przyniosą efekt w postaci lepszego wyglądu i samopoczucia.

Pompki – jedno z bardzo popularnych ćwiczeń – szczególnie wśród mężczyzn. Pomagają zbudować mięśnie barków, ramion, klatki piersiowej, wzmacniają mięśnie brzucha i mięśnie tułowia – istotne dla zachowania zdrowej postawy.

Przysiady – z obciążeniem lub bez – angażują mięśnie czworogłowe, pośladkowe, wzmacniając mięśnie odpowiedzialne za funkcjonowanie stawów kolanowych. Pamiętaj, by wykonywać je w prawidłowy sposób - z prostymi plecami i tak, by kolana nie wychodziły za linię palców u stóp.

Plank („deska”) – statyczne ćwiczenie wzmacniające głębokie mięśnie brzucha i mięśnie bioder, rzeźbiące mięśnie pleców, wspomagające zachowanie prawidłowej postawy i kształtujące ramiona. W tej pozycji barki znajdują się nad łokciami, a ramiona, biodra i pięty powinny tworzyć jedną linię. Mocno napnij brzuch!

Pamiętaj też o częstym treningu aerobowym. Warto pomyśleć o bieganiu – pomaga szybko spalać tłuszcz, poprawia krążenie, i wzmacnia odporność. Jeśli masz dużą masę ciała i problemy z kręgosłupem, wybierz jazdę na rowerze lub pływanie. Takie treningi specjaliści zalecają wykonywać przynajmniej 3 razy w tygodniu.

By zachować ciało w dobrej formie, wcale nie trzeba poświęcać wiele czasu i wysiłku. Kilka prostych ćwiczeń siłowych wykonanych w wolnej chwili pozwoli Ci – w połączeniu z odpowiednią dietą – zachować zdrowe i silne ciało.

Badanie
prostaty
– bez strachu!

post
zobacz więcej

jak działa
układ moczowo
- płciowy

Gruczoł prostaty to niezbędny element układu moczowo -płciowego. Żeby zrozumieć jego funkcjonowanie w kontekście całego układu, warto przyjrzeć się działaniu pozostałych jego elementów. Męski układ moczowo -płciowy składa się z elementów układu moczowego i płciowego.

zobacz więcej

Dbaj
o siebie

post
zobacz więcej

dieta po pięćdziesiatce

Odpowiednie odżywianie ma ogromny wpływ na zdrowie człowieka w każdym wieku. Jest również istotne dla prawidłowego funkcjonowania prostaty w przyszłości. Ukończenie 40 czy 50 lat to najbardziej odpowiednia chwila, by bardziej restrykcyjnie podejść do swojej diety...

zobacz więcej

PROSTATA
– WSZYSTKO CO
MUSISZ O NIEJ
WIEDZIEĆ

Media niezwykle często bombardują nas różnymi hasłami dotyczącymi prostaty. Popularność tematu jest uzasadniona – według badań, blisko 2mln mężczyzn powyżej 50. roku życia w Polsce cierpi na dolegliwości związane z prostatą.

zobacz więcej

Zdrowie po
pięćdziesiątce

post
zobacz więcej

nie jesteś
sam

Bardzo często lekceważymy i bagatelizujemy sygnały płynące z naszego organizmu. Nie rozmawiamy o nich z nikim przekonani, że „samo przejdzie”. Dolegliwości związane z przerostem prostaty to nie powód do wstydu. Jeśli zmagasz się z tym problemem – nie martw się, to dotyka też wielu innych!

zobacz więcej
complex

Męski sposóbby cieszyć się życiem.

Prostalong Complex to suplement diety wspomagający typowo męskie funkcje organizmu.1

Dowiedz się więcej

1. Składniki produktu przyczyniają się do utrzymania właściwego poziomu testosteronu, wspomagają płodność i funkcje rozrodcze oraz wpływają na prawidłową spermatogenezę.